محصولات حجاب را به عنوان کالای فرهنگی ببینید

 به گزارش وب سایت لبخند خدا؛ نشست مجمع عمومی تولید کنندگان حجاب با حضور رئیس، اعضای هیئت مدیره و جمعی از تولید کنندگان و غرفه داران حاضر در نمایشگاه قرآن عصر روز یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

در این نشست جوادی، رئیس انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب ضمن ارائه گزارشی از دیدار جمعی از اعضای این انجمن با مقام معظم رهبری، گفت: بیشترین مطالبه‌ای که تولید کنندگان محصولات حجاب از مسئولان نمایشگاه قرآن دارند این است که محصولات حجاب به عنوان کالای فرهنگی و بخش عفاف و حجاب نه به عنوان بخش فروش و درآمدی بلکه به عنوان بخش فرهنگی دیده شود.

وی افزود: نه درصد سود محصولات ما بالاتر از سود فروشندگان کتاب است و نه تجارت ما قدیمی‌تر و بزرگ از تجارت ناشران است، پس چرا کتاب کالایی فرهنگی است اما محصولات حجاب نه.

جوادی تصریح کرد: مسئولان نمایشگاه تقسیم‌بندی در ذهن خود دارند مبنی بر اینکه بخش درآمدی در نمایشگاه است که باید هزینه‌ها از این بخش تأمین شود. مسئولان به بخش عفاف و حجاب به عنوان بخش درآمدی نگاه می‌کنند درحالی‌که واقعیت‌های فروش فروشندگان ما با عدد و رقم‌هایی که در ذهن مسئولان نمایشگاه است همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مشکل تولید کنندگان محصولات حجاب فقط کمبود پارچه نیست و اگر پارچه نیز به حد کافی باشد، سود محصولات حجاب بیشتر از ۳۰ درصد نیست، گفت: با این وضعیت سود و فروش اجاره غرفه در نمایشگاه به قیمت متری ۳۰۰ تومان به معنای زیان ده بودن غرفه داری در نمایشگاه است.

در پایان این نشست جوادی همچنین از برگزاری مجمع عمومی تولید کنندگان حجاب و تعیین هیئت مدیره جدید خبر داد و گفت: زیرمجموعه‌ها و کارگروه‌هایی نیز در مجمع تشکیل خواهد شد تا به صورت تخصصی هر موضوع پیگیری شود.

عرضه غیرمستقیم پارچه چادر داخلی (تولیدی کارخانه حجاب شهر کرد) به تولید کنندگان حجاب و مشکلات تولید کنندگان محصولات حجاب برای تهیه پارچه تولید داخل از واسطه‌ها یکی دیگر از مباحث محوری بود که در این نشست در خصوص آن صحبت شد.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code